woensdag, juli 19, 2006

verjaardag

Gefietst bestaat 1 jaar ! Dag op dag een jaar geleden ben ik begonnen met deze weblog.
Eerst zelf met een paar berichtjes en foto's, meer uit onnozeliteit, maar langzaamaan ook wat informatiever en interessanter voor de medemens. Na een paar weken kwamen er ook al vlug vele interessante berichtjes en foto's bij van collega's-fietsers Kato, Bert, Björn en Wim.
Op dit moment tellen we meer dan 60 berichten en een heleboel interessante info. Doorheen het jaar hebben er zich ook een paar nieuwe fietsers aangemeld, oa. via deze weblog. Ik wou gisteren dezelfde foto nemen als een jaar terug, maar dat is me niet gelukt. Ik bezorg jullie dan maar deze, geen donkere wolken deze morgen, maar wel een serieuze portie zomersmog.


Als je vanuit Zaventem al dalend Brussel binnenrijdt kun je het op een aantal plaatsen goed zien. De cocktail van fijn stof, ozon, stikstofoxiden en vluchtige organische stoffen is dezer dagen alarmerend. Vandaag is de kans ook groot dat de alarmdrempel van 240 µg/m³ voor ozon wordt overschreden. 't Wordt dringend tijd dat men bij de oorzaken hiervan eens serieus blijft stil staan. Stad Brussel heeft een aantal maatregelen in petto, maar ook het Vlaamse gewest én de werkgevers mogen niet achterblijven. Je ziet nog steeds (ook tijdens de zomermaanden) massa's leasingwagens richting Brussel aanschuiven. Ik vraag me steeds af waar zo'n chauffeur de voldoening van het aanschuiven kan terugvinden. Een gekoelde trein of (en vooral) de fiets zijn ideale én dikwijls snellere alternatieven als je niet te ver van je werkt woont.

2 Comments:

Blogger Bert said...

Gefeliciteerd en wreed bedankt aan de 'trekkers' (Wim, Wouter...) voor dit prachtige initiatief.

woensdag, juli 19, 2006 12:21:00 p.m.  
Blogger Wouter said...

ook tof om jou te leren kennen Bert !

donderdag, juli 20, 2006 12:23:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home